Sonuç bulunamadı.

Muayene ve Gözetim Hizmetleri

TSE bünyesinde çevre ile ilgili verilen hizmetler nelerdir?

Sera Gazı Emisyonlarının Takibi Hakkında Yönetmelik, CORSIA, Havaalanı Karbon Akreditasyonu (ACA), TS EN ISO 14067, Yaşam Döngüsü Analizi, TS EN ISO 14064 standardı kapsamında eğitim ve doğrulama faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Karbon nötr kuruluşlara özel olarak verilen “İklim Dostu Kuruluş” belgemiz mevcuttur. Ek olarak, TS EN ISO 14046 Su ayak İzi çalışmaları yürütülerek raporlama ve kritik gözden geçirme aşamalarında hizmet verilmektedir. Ayrıca, Toprak Kirliliğinin Kontrolü ve Noktasal Kaynaklı Kirlenmiş Sahalara Dair Yönetmelik kapsamında faaliyetler yürütülmektedir.

Asansör kimlik numaramı nasıl öğrenebilirim ?

Asansör kimlik numarası bilinmiyorsa açık adres öğrenilerek AsansörNET sisteminden Raporlar sekmesinden Rapor seçeneği üzerinde açık adres bilgileri giriş yapılıp asansör kimlik numarası kullanıcı ile paylaşılabilir.

Ölçü aletleri için nasıl başvuru yapabilirim?

Ölçü aleti başvurunuzu https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresinden kullanıcı adı ve şifrenizle veya e devlet ile giriş yaparak tamamlayabilirsiniz.

Ölçü Aleti Başvuru süreleri hakkında bilgi alabiliir miyim?

Ölçü aletleri periyodik muayene başvuruları Ocak ayının ilk gününden şubat ayının son gününe kadar yapılmalıdır. Tamir Ayar sonrası muayene başvurularının damga sökme tutanağı tutulduğu tarihten itibaren 15 gün içerisinde yapılması gerekmektedir.

Güneş Enerji Sistemleri kapsamında saha muayeneleri hakkında bilgi almak istiyorum.

Detaylı bilgiye ‘solar@tse.org.tr’ adresine mail göndererek ulaşabilirsiniz.

Güneş Enerjisi ile ilgili hangi hizmetleri veriyorsunuz ?

-Uygunluk Gözetimi ve Muayenesi (TS EN 62446-1)
-Kurulum ve Montaj Kontrolleri
-İmalat süreci kontrolü, İmalatçı değerlendirme
-Termografi Testi (IEC 62446-3)
-Tasarım ve kurulu güç doğrulama (IEC 62548, TSE EN 61724, TSE EN 61829)
-Yükleme Öncesi Gözetim
-2. Taraf İşveren Mühendisliği

GES kapsamında akredite misiniz?

TS EN ISO/IEC 17020 standardı kapsamında akredite olarak hizmet veriyoruz. Akreditasyon kapsamımızı görmek için solar@tse.org.tr adresine mail atabilirsiniz.

Veri Merkezi Belgelendirme Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yatırım teşvik mevzuatı kapsamında hangi belgeler verilmektedir?

Veri merkezlerine yönelik Yatırım Teşvik Mevzuatında yer alan minimum kriterlerin sağlanması ve yapılan değerlendirme sonucunun olumlu olması halinde;
‘-TSE Veri Merkezi Tasarım Belgesi
-TSE Veri Merkezi Tesis Belgesi
Verilmektedir.

Veri Merkezi Belgelendirme için başvuru yapmak istiyorum, nasıl bir yol ve yöntem izlemem lazım?

Online başvurularınızı https://basvuruportal.tse.org.tr adresinden yapabilirsiniz. Ayrıca, datacentrecertification@tse.org.tr adresine mail atabilirsiniz.

Veri Merkezleri yatırım teşvik belgesi için nereye müracaat edebilirim?

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.

Doğalgaz yakma sistemleri muayenesi başvurusu nasıl yapılır?

basvuruportal.tse.org.tr adresinden sistem üzerinden web sitesinde yayınlanan rehber doğrultusunda alınmaktadır.

Hizmet Yeterlilik Belgesi(HYB) için nasıl yeni başvuru yapabilirim?

Öncelikle https://basvuruportal.tse.org.tr/YetkiliKisi/Kayit.aspx adresinden kuruluşunuz için firma yetkilisi adına yetki talebinde bulunduktan sonra talebinizin onaylanmasını müteakiben başvurunuzu oluşturabilirsiniz. Başvurular, firma yetkilisi tarafından https://basvuruportal.tse.org.tr adresinden yapılır.

Hizmet Yeterlilik Belgemin (HYB) süresi doldu, ne yapmalıyım?

Belgenizin devamı için firma yetkilisi tarafından https://basvuruportal.tse.org.tr adresinden giriş yapılarak uygun inceleme türü seçilerek belge yenileme başvurusu yapılması gerekmektedir. Başvurunuz için gerekli tüm bilgileri bu sayfasından edinebilirsiniz.

Hizmet Yeterlilik Belgemize sistem üzerinden nasıl ulaşabiliriz

Firma başvuru ensasında kullanılmış olan aynı kullanıcı adı ve şifresi ile (https://basvuruportal.tse.org.tr) linki üzerinden firma yetkili girişi yapılır. Hizmet Belgelendirme, Başvuru İşlemleri, Başvuru Listele seçeneğine tıklayarak yeni açılan sayfada hiç bir bilgi girilmeden “Ara” butonuna basıldığında ekranın alt tarafında firmanın tüm incelemeleri listelenir. En sonuçlanan başvuru satırının son kısmında “Belge” seçeneği tıklanarak belgenin karekodlu sureti görüntülenir.

Belgelendirme Hizmetleri

Genel TSE/TSEK/Yıldız/Çift Yıldız Belgelendirmesi Başvuru nasıl yapılır?

www.tse.org.tr adresinden veya e-devlet üzerinden online başvuru yapılır.

TSE Yıldız/çif yıldız TSE Belgesinden farkı nedir?

TSE Belgeli firmalar belgeli oldukları ürünün Yıldız/Çift Yıldız kriteri olması halinde başvurabilir. TSE Belgesi olmayan firmaların öncelikle TSE Belgesi alması gerekmektedir.

SASO Uygunluk Belgesine nasıl başvurabilirim?

SASO Tip1 ve Tip3 belgeleri için www.tse.org.tr adresinden veya e-devlet üzerinden online başvuru yapılır.

G MARK İnceleme Faaliyetleri hakkında bilgi alabilir miyim?

G İşareti (G Mark); Bahreyn, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Yemen’in oluşturduğu Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi (Gulf Cooperation Council – GCC) ülkelerine ihraç edilecek alçak gerilim ve oyuncak ürünleri için ilgili yönetmeliklerin gerekliliklerine uygunluğunu göstermekte olup, uygunluğu tescil edilmiş ithal ürünlere bu işaretin iliştirilmesi zorunludur.
TSE, söz konusu yeni düzenlemelerde önce Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi Akreditasyon Merkezi (GAC) tarafından akredite edilmiş ve ardından Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi Standardizasyon Teşkilatı (GSO) tarafından Alçak Gerilim Yönetmeliği (LVD) ve Oyuncak Yönetmeliği kapsamında onaylanmış kuruluş olarak atanmıştır (No. 0030) İlgili Kişi: Hilal DURUKAN
Tel:0312 416 67 37
e-mail: hdurukan@tse.org.tr

Helal Uygunluk Belgesi (gıda için ) bigi alabilir miyim?

Helal Belgelendirme Müdürlüğü iletişim bilgileri (mail adresi – helal@tse.org.tr ve telefon – 0312416 6647 ya da 6287) paylaşılır.

Helal Uygunluk Belgesi (Kozmetik için bigi alabilir miyim?

Helal Belgelendirme Müdürlüğü iletişim bilgileri (mail adresi – helal@tse.org.tr ve telefon – 0312416 6647 ya da 6287) paylaşılır.

Helal Uygunluk Belgesi (Hizmet için) bigi alabilir miyim?

Helal Belgelendirme Müdürlüğü iletişim bilgileri (mail adresi – helal@tse.org.tr ve telefon – 0312416 6647 ya da 6287) paylaşılır.

Helal Kesim Belgesi hakkında bilgi alabilir miyim?

Helal Belgelendirme Müdürlüğü iletişim bilgileri (mail adresi – helal@tse.org.tr ve telefon – 0312416 6647 ya da 6287) paylaşılır.

Helal Temizlik Ürünleri ve Dezenfektanlar hakkında bilgi alabilir miyim?

Helal Belgelendirme Müdürlüğü iletişim bilgileri (mail adresi – helal@tse.org.tr ve telefon – 0312416 6647 ya da 6287) paylaşılır.

CE işareti kapsamında genel bilgilere nasıl ulaşabilirim?

Yapı Malzemeleri Yönetmeliği Sistem 3 haricinde TSE tarafından verilen CE kapasmındaki tüm hizmetler, TSE web sayfasında (Yönetmelikler, Moduller ve Sistemler kapsamında ) genel bilgi olarak verilmiştir.Detaylı bilgi için ve CE kapsamındaki diğer tüm yönetmelikler için Ticaret Bakanlığı veya Avrupa Komisyonu sayfası NANDO’ya yönelndirilebilir.

CE işareti kapsamında belge almak istiyorum, ne yapacağım?

Öncelikle Firma/Üretici/Başvuranın İlgili Yönetmeliği tespit etmesi gerekmektedir.
TSE web syafasında , TSE’nin hizmet kapsamına olan Yönetmeliklere ait bilgiler vardır.
TSE tüm kapsamlarda ve yönetmeliklerde hizmet vermememektedir.
CE kapsamındaki tüm yönetmeliklere Avrupa Komisyonu web sayfası NANDO’dan ulaşılabilir.
Ürünün hangi yönetmelik kapsamında oldugu Firma/Üretici/Başvuran tarafından belirlenmelidir.
Bazı yönetmeliklerde uygulanacak modül Firma/Üretici/Başvuran tarafından belirlenirken, bazı yönetmelik ve ürün gruplarından yönetmelik şartlarına göre modül belirlenir.

Yapı Malzemesi Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım ?

Öncelikle üretilen yapı malzemesinin harmonize standart listesinde olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Bu listede değil ise CE işareti kapsamında değildir.
Bu listede ise TSE kapsamında olup olmadığına bakılmalıdır.
Eğer TSE kapsamındaysa;
Sistem 1/1+/2+ kapsamında Direktifler Müdürülüğüne
Sistem3 kapsamında ise İlgili Laboratuvara yönlendirilmelidir.

Basınçlı Ekipman/kaplar Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım ?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Gaz Yakan Cihazlar Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Otomatik olmayan tartı aletleri Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Kişisel Koruyucu Donanım Yönetmeliği kapsamında Maske, ayakkabı, kıyafet, göz koruyucu Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Tıbbi Cihaz Yönetmeliği kapsamında ürün Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Yönetmelik Geçiş süreci devam ettiğinden eski yönetmeliğe göre yeni belgelendirme Avrupa Komisyon kararı ile yapılamamaktadır.
MDR yetkilendirilmesi devam etmektedir. MDR-Tıbbi Cihaz Yönetmeliği kapsamında hizmet verilmeye başlandığında web sayfasından duyuru yapılacaktır.
DEtaylı Bilgi için web sayfamızı okuyunuz.

Yeni Sıcak Su Kazanları Yönetmeliği kapsamında ürün Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Asansör Üretiyorum , CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

ATEX kapsamında ürünlerim var, CE işareti için nasıl basvuru yapacagım?

Üretilen ürünlerin Yönetmelik kapsamında olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Direktifler Müdürlüğü web sayfasından basvuru alınabilecek Modül ve Ürün bilgileri firma tarafından kontrol edilmeli ve basvuru buna göre yapılmalıdır.
Firmadan istenilen tüm evraklar web sayfasının yönlendirdiği basvuru portala yuklenerek basvuru yapılabilir. Tüm evrakların eklenmesi gerekmektedir.
Sadece web sayfasından belirtilen kapsamda basvurular kabul edilebilmektedir.

Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri

Cihazımın kalibrasyonunu yaptırmak istiyorum. Süreçle ilgili bilgi alabilir miyim?

Öncelikle kalibrasyon yaptırmak istediğiniz cihazlarınız ile ilgili Ankara, Bursa veya Gebze’de bulunan Kalibrasyon Laboratuvarlarımız ile iletişime geçmelisiniz. Bu laboratuvarların iletişim bilgileri TSE’nin internet sayfasında mevcuttur. Sonrasında sizden başvuru formunu doldurmanız istenecek ve fiyat teklifi gönderilecektir. teklifi kabul etmeniz durumunda cihaz tipine bağlı olarak size uygun tarih bildirilecek ve elden veya kargo yolu ile cihazları göndermeniz istenecektir. Cihazlar laboratuvara ulaştıktan sonra kabulu yapılacak ve ilgili alt laboratuvara yönlendirilecektir. Ölçümler tamamlandıktan sonra cihaz tarafınıza tekrar elden veya kargo yolu ile gönderilecektir. Hazırlanacak kalibrasyon sertifikası elektronik ortamda e-posta yolu ile, fatura ve etiketler ise postayla adresinize gönderilecektir.

Cihazımın kalibrasyonunu akreditasyon kapsamında yaptırabilir miyim?

Her üç laboratuvarımızın akreditasyon kapsamına, TÜRKAK’ın internet sayfasında bulunan “Akredite Kuruluş Alama” kısmından AB-0002-K koduyla ulaşabilirsiniz.

Kalibrasyon eğitimi almak istiyoruz, ne yapmalıyız?

Kalibrasyon eğitimleri, ölçüm alanına bağlı olarak Ankara, Gebze ve Bursa Laboratuvarlarımızda verilmektedir. Bu yıla ait planlı eğitim programına TSE internet sayfasından ulaşabilirsiniz.

Kalibrasyon konusunda danışmanlık almak istiyoruz, ne yapmalıyız?

Danışmanlık almak istediğiniz alan ve kuruluş bilgilerinizi gkm@tse.org.tr adresine göndererek işlemleri başlatabilirsiniz.

Cihazlarımı ne kadar sürede bir kalibrasyon yaptırmalıyım?

Cihazların kalibrasyon periyodu kullanım sıklığına, ilgili standartlara, cihazın yer değiştirmesine ve kuruluşunuzun kalite politikasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Firmalar cihazları için genellikle senede bir kalibrasyon talebinde bulunsa da yukarıda belirtilen hususlara da ayrıca dikkate edilmelidir.

Ulaşım Sistemleri Hizmetleri

Araç Tip Onayı Muafiyet-Kapsam Değerlendirmesi Muafiyet/kapsam değerlendirme başvurusu nasıl yapılır?

Başvurular online sistemde
https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresinden yapılmaktadır. Firma yetkilisi olarak sisteme kayıt yapılmalıdır. Süreçleri anlatan eğitim videoları da ilgili adreste yer almaktadır.

Araç Tip Onay WMI kodu tahsisi başvurusu nasıl yapılır?

Detaylar için https://www.tse.org.tr/IcerikDetay?ID=476&ParentID=465 adresi incelenebilir. Sorularınızı tiponaydestek@tse.org.tr adresine iletebilirsiniz.

Tip Onay başvurusu nasıl yapabilirim?

Tip onay başvuruları Belgenet sistemi üzerinden alınmakta olup, firma kaydı, firma yetki talebi işlemlerinden sonra başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

AİTM Münferit Araç Uygunluk Belgesi kapsamında TSE 360 sisteminde yetkili teknik sorumlu (yetkili mühendis) kaydı yaptıracağım. Ne yapmam gerekiyor?

https://basvuru.tse.org.tr/uye/ internet adresi üzerinde ilgili kayıtların nasıl yapılması gerektiği ile ilgili detaylı bilgilendirici videolar yer almaktadır.

Karayolu ile atık taşıma aracı uygunluk belgemin vize süresi doldu. Ne yapmam gerekiyor?

TSE 360 sistemi üzerinden başvuru yapılarak vize yeniletme talebinde bulunulması gerekmektedir.

E-imzam e-devlette çalışıyor ama TSE 360’da imza atamıyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Yaşanan sorunun 0(312) 416 62 00 telefon numarası veya apmdestek@tse.org.tr e-posta adresi üzerinden Enstitümüze iletilmesi halinde, en kısa sürede sorununuza çözüm bulunmaktadır

Alınan Teknik Dosya Uygunluk Yazısının geçerli bir süresi var mıdır?

Belgenin geçerliliği ile ilgili herhangi bir süre yoktur.

ADR nedir?

ADR; “Tehlikeli Maddelerin Karayolunda Taşınmasına ilişkin Avrupa Anlaşması” anlamına gelmektedir.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) kapsamında verilen belgeler nelerdir?

ADR anlaşması kapsamında dört çeşit belge verilmektedir. Bunlar:
Tasarım Tip Onay Sertifikası: Tehlikeli madde taşımacılığında kullanılması için tasarlanan tank, basınçlı kap, ambalaj, IBC, büyük ambalaj, konteyner için verilir. Belgeyi üretici alır.
Üretim ve Üretim Yeri Uygunluk Sertifikası: Tehlikeli madde taşımacılığında kullanılan tank, basınçlı kap, ambalaj, IBC, büyük ambalaj, konteyner üreticisine verilir. 3 yıllık bir belgedir.
ADR Araç Uygunluk Sertifikası: Piyasada pembe şeritli belge veya T9 belgesi olarak da bilinir. ADR Bölüm 9 kapsamında tehlikeli madde taşımacılığı araçları için verilir. Belgeyi araç sahibi alır. 1 senelik bir belgedir, araca yıllık teknik muayene yapılarak uygun sonuçlandığında belge yenilenir. Aracın üzerinde sabit tank var ise tankın muayene sertifikasının güncel olması gerekir.
Muayene sertifikası: Tehlikeli madde taşımacılığında kullanılan tank, basınçlı kap, konteyner ve IBC’ye verilir. Ekipmana belirlenmiş periyotlarda muayene gerçekleştirilir ve uygun sonuçlandığında muayene sertifikası düzenlenir. Ekipmanın sahibi muayenenin güncelliğini takip etmelidir.

Araç Tip Onayı kapsamında teknik servis hizmeti başvurusu nasıl yapılır?

Başvurular online sistemde
https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresinden yapılmaktadır. Firma yetkilisi olarak sisteme kayıt yapılmalıdır. Süreçleri anlatan eğitim videoları da ilgili adreste yer almaktadır.

Aracımın şasi numarasının olduğu kısım paslanmış ve okunamıyor. Araç muayenesinden kaldım. TSE bununla ilgili şasi no tespit belgesi veriyor mu?

TSE’nin araçların şasi numarası tespiti ile ilgili bir görev, yetki veya sorumluluğu bulunmadığından böyle bir belge verilememektedir.

Hangi durumda ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) Araç Uygunluk Sertifikası alınması gerekir?

Tank ile tehlikeli madde taşımacılığı ve/veya Patlayıcı madde taşımacılığı yapan araç sahipleri ADR Araç Uygunluk Sertifikası almak zorundadırlar.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) sertifikalarına sahip olmak isteyen imalatçılar ve araç sahipleri nereye başvurmalıdırlar?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile yapılan “Tehlikeli Maddelerin Taşınmasında Kullanılan Ambalaj, Tank ve Kapların Test, Sertifikalandırma ve Muayenelerinin Yapılması Hususunda Yetki Devri Protokolü” uyarınca test, sertifikalandırma ve muayene iş ve işlemleri TSE tarafından yapılacaktır. Başvurular tmt.tse.org.tr web sitesi üzerinden alınmaktadır.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) kapsamında başvuru için ne yapmalıyım?

Tüm başvurular tmt.tse.org.tr web sitesi üzerinden alınmaktadır. Başvurular sırasında sorun yaşanmaması için Mozilla Firefox, Google Chrome gibi tarayıcılar tercih edilmelidir. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız. Ayrıca sistemsel sorunlarınızı uygulamadestek@tse.org.tr mail adreslerine de yollayabilirsiniz.
Tank ve MÜPB
Basınçlı Kap
Ambalaj
Orta Boy Dökme Yük Konteyner (IBC)
Büyük Ambalaj
Konteyner
Araç ADR Uygunluk

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) sertifikalarının geçerlilik süresi nedir?

ADR sertifikalarının geçerlilikleri ADR yönetmeliğinde belirtilen süreler kadardır.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) belgesi demiryolu, havayolu, denizyolu taşımacılığında da geçerli midir?

ADR belgesi demiryolu, havayolu, denizyolu taşımacılığında geçerli değildir. ADR belgesi sadece karayolunda tehlikeli madde taşımacılığı için verilen bir uygunluk belgesidir.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) Araç Uygunluk Sertifikası sahibi sadece yurt içinde mi taşıma hakkına sahip olacaktır?

ADR Araç Uygunluk Sertifikasına sahipleri başta ADR anlaşmasının geçerli olduğu Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere anlaşmanın geçerli olduğu ülkelerde taşıma hakkına sahiptir.

ADR’siz olan tankımı ADR’liye çevirebilir miyim? ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması)

ADR’siz üretilen tanklar ADR’li yapılamaz. ADR’li tanklar yarı mamül durumunda itibaren muayene ve testlere tabi tutulurlar, ayrıca üreticide Üretim ve Üretim Uygunluk Sertifikasına sahip olmalıdır. 1 Ocak 2015 tarihinden itibaren her bir tank ADR’li olarak üretilmelidir. Bu tarihten önce üretilmiş ADR’siz tank taşıyan araçlar Taşıt Uygunluk Belgesi alarak ulusal taşımacılık yapabilirler. Bu kapsamda tank ve araç muayene ve testlere tabi tutulacaktır.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) kapsamında araç sahibi, işleticisi veya operatörü değişirse belge ile ilgili ne yapılması gerekir?

Belge alınan aracın sahibi değişirse alınan belge geçerli değildir. Belge düzenleyen kuruma belgenin iade edilmesi gerekmektedir.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) belgesinin Yeniden Düzenlenmesi Talebi hangi durumlarda geçerlidir?

Belgenin kaybedilmesi, tahribata uğraması durumunda ilgili firma talebi üzerine verilecektir.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) başvurusu yaptım ama beni arayan olmadı, ne yapmalıyım?

Öncelikle başvurunuzu onayladığınızdan emin olunuz. Onaylanmamış başvurular uzmana havale edilmez. Eğer başvurunuzu onayladıysanız ve sistem size bir başvuru (evrak) numarası verdiyse sistemdeki telefon numaranız hatalı olduğu için size ulaşılamıyor olabilir. Bu gibi durumlarda adratama@tse.org.tr adresine evrak numaranızı ve iletişim numaranızı mail atıp bilgi alabilirsiniz.

ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) kapsamında Taşıt Uygunluk Belgesi nedir?

1 Ocak 2015 tarihinden önce üretilmiş eski araçların yurt içinde ve ADR’ye taraf olmayan ülkelerde tehlikeli madde taşımacılığı yapabilmesi için TSE ‘den alınması zorunlu olan belgedir. Söz konusu belge Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Tehlikeli Maddelerin Karayolunda Taşınmasına İlişkin Yönetmelik’te tanımlanmıştır. Belgenin verilmesinde uygulanacak usul ve esaslar Bakanlığımız tarafından yayınlanacak yönerge ile belirlenecektir.

ATP nedir?

ATP “Bozulabilir Gıda Maddelerinin Uluslararası Taşımacılığı ve Taşımalarında Özel Ekipmanların Kullanımı Antlaşması” dır. Anlaşma içeriğinde, bozulabilir gıda maddeleri ile bu maddelerin taşınmasında yalıtımlı, soğutmalı, mekanik soğutmalı, mekanik soğutmalı ve ısıtmalı ile ısıtmalı ekipman dışında ekipman kullanılamayacağı belirtilmektedir.

ATP Tip Test Raporu ve ATP Uygunluk Belgesi nedir?

ATP Tip Test Raporu üreticinin belirli özelliklerle ürettiği bir prototip bir ekipmana aldığı tip belgesidir. Raporu alan firmalar yetkili üretici olarak adlandırılırlar. Sonrasında seri üretimle rapora uygun olarak üretilmiş tüm ekipmanlar ATP Uygunluk Sertifikası ile belgelendirilir. Yetkilendirilmiş üreticilemiz atp.tse.org.tr sitesinde yayınlıdır.

Her kapalı kasa araç ATP Uygunluk sertifikasına sahip olabilir mi?

Bir aracın ATP kapsamında belgelendirilebilmesi için öncelikle frigorifik araç olarak tanımlanan, rijit duvarları iç ortam ile dış ortam arasında ısı transferini en aza indirecek şekilde yalıtılmış araç olması gerekmektedir. Ayrıca araçların daha önce yetkili kuruluşlar tarafından belgelendirilmiş üreticilerde ATP standardlarına uygun olarak üretilmiş olması gerekmektedir. Genel belgelendirme kural ve işlemleri atp.tse.org.tr sitesinde “ATP Anlaşması nedir?” başlığı altında bulunmaktadır.

ATP sertifikasına nasıl sahip olabilirim?

Belgenet sisteminden yapacağınız başvuru ile işlemleriniz başlamaktadır. Başvurularınız tarafımızdan değerlendirilir, aracınızın tescil tarihine göre evrak kontrolü veya muayene merkezlerinde gerçekleştirilecek test işlemleri eşliğinde nihayetlendirilir.

ATP Belgelendirme başvurusu nasıl yaparım? Başvuru için gerekli evraklar nelerdir?

Başvurularınız aracınızın yaşı, üretildiği ülke,tescil tarihi gibi kriterlere göre farklılıklar göstermektedir. Başvuru kılavuzu ve başvuru türüne göre eklenmesi gereken evraklar atp.tse.org.tr sitesinde mevcuttur.

BTB Nedir? Bozulabilir Gıda Taşımacılık Belgesine nasıl sahip olabilirim?

Bozulabilir Gıda Taşımacılık Belgesi ATP Anlaşmasının gerekliliklerini sağlayamayan ancak, yurt içinde ve ATP Anlaşmasına taraf olmayan ülkelere bozulabilir gıda taşımacılığında kullanılmak kaydıyla eski araçlar için Bakanlığın belirlediği usul ve esaslara göre düzenlenen belgedir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hazırlanarak Resmi Gazete’de yayımlanan “BOZULABİLİR GIDA MADDELERİNİN TAŞIMACILIĞINDA KULLANILACAK ÖZEL EKİPMANLAR HAKKINDA YÖNETMELİK” ile Enstitümüz yurtiçinde bozulabilir gıda taşımacılığında kullanılan yalıtımlı ekipmanların muayene ve belgelendirme işlemlerini yürütmektedir.
TSE360 sisteminden yapacağınız başvuru ile işlemleriniz başlamaktadır. Başvurularınız tarafımızdan değerlendirilir, evrak kontrolü yapıldıktan sonra işlemleriniz yetkilendirilmiş Muayene Merkezleri tarafından gerçekleştirilir.

COTIF Nedir?

COTIF, Uluslararası demiryolu taşımacılığı hükümetlerarası örgütü(OTIF)’in Uluslararası Demiryolu taşımacılığı sözleşmesidir.

ECM Belgelendirmesi Nedir?

ECM(Entity in Charge of Maintenance) demiryolu araçlarının bakıından sorumlu olan kuruluştur.OTIF ATMF Ek-A’ya göre belgelendirme yapılır. Enstitümüz bir ECM belgelendirme kuruluşudur.

OTIF ve AB Düzenlemeleri eşdeğer mi?

Avrupa Birliği ve OTIF arasında 2011 yılında imzalanan anlaşma ile Avrupa Birliği ülkeleri COTIF ve eklerine taraf olmuştur. OTIF, TSI ve UTP’lerin eşdeğerliklerini güncel olarak OTIF web sitesinde yayımlamaktadır.

Araç Kontrol Merkezi Türkiye genelinde kaç ilde faaliyet göstermektedir?

Araç Kontrol Merkezlerimizde 5 ilde kendi tesislerimizde 64 ilde TSE-AKM işletmeci modeli ile beraber 69 ilde hizmet verilmekte, Türkiye araç yoğunluğunun %95.7’sine ulaşılmaktadır.

AKM(Araç Kontrol Merkezi)’de verilen hizmetler nelerdir?

TSE-AKM’lerde verilen hizmetlerde; yeni yazılımla, randevu sistemi devreye alınmış olup, yeni yazılımın kullanılmaya başlandığı faaliyetlerde hizmet takibi kolaylaşmıştır. Elektronik olarak tüm faaliyetler kayıt altına alınmakta ve kayıtlar çağırıldığında ulaşılabilmektedir.
Araç Kontrol Hizmetleri Grupları:
· ADR taşıt/araç uygunluk faaliyetleri,
· Ambulansların ilk/periyodik kontrolleri,
· Tadilat görmüş araçların fiili ve dosya kontrolleri,
· Karayolu Uygunluk Belgesi için fiziki Araç Kontrolü,
· Montaj projelerinin onayı için fiziki Araç Kontrolü,
· Tehlikeli Atık Taşıma Araç Kontrolü,
· Okul Taşıtları Görüş Alanı
· Yaş sebze/meyve taşıyan araçların kontrolleri vb

Atık taşıyan araçların incelenmesi için Araç Kontrol Merkezine gelirken yazılımdan randevu alabilyor muyuz?

Atık taşıyan araçların incelenmesi için Araç Kontrol Merkezlerinde yazılımda ravdevu modülü bulunmadığından dolayı şuan için randevusuz hizmet verilmektedir.

LPG/CNG/LNG Montaj Tespit ve Sızdırmazlık raporu TSE tarafından veriliyor mu?

LPG/CNG/LNG Montaj Tespit ve Sızdırmazlık raporu gerekmemektedir. Montaj yapan firmadan direkt olarak Araç Muayene İstasyonlarına gidilebilmektedir.

İthalat Hizmetleri

İthalat Denetimi; X ürünü ithal etmek istiyorum. Ürünlerimin TSE denetimine tabi olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Enstitümüz tarafından Ticaret Bakanlığınca yayınlanan 1, 9 ve 25 ve sayılı Ürün Güvenliği ve Denetimi (ÜGD) Tebliğleri ile 16 Sayılı İthalat Tebliği (Gübre) kapsamındaki ürünlerin ithalat denetimleri gerçekleştirilmektedir. Şayet ürünleriniz ilgili tebliğ kapsamında ise TSE denetimine tabidir.

İthalat Denetimi; Ürünlerimin 1, 9, 25 sayılı Ürün Güvenliği ve Denetimi (ÜGD) Tebliğleri veya 16 Sayılı İthalat Tebliği (Gübre) kapsamında olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Ürününüzün GTİP (Gümrük tarife İstatistik pozisyonuna) tarifesinin, ilgili tebliğlerin ekli listesinde bulunup bulunmadığının tarafınızca kontrol edilmesi gerekmektedir.

İthalat Denetimi; İthal etmek istediğim ürünler TSE denetimine tabidir. Nasıl bir yol izlemeliyim?

1, 9 ve 25 sayılı Tebliğ kapsamı ürünler için başvurunuzu Ticaret Bakanlığının TAREKS sistemine yapmanız, 1 sayılı Tebliğ kapsamında TSE Markalı üründe girdi muafiyet belgesi ve 16 sayılı Gübre Tebliğ kapsamı ürünler için Enstitümüz BelgeNet sistemine başvuru yapmanız gerekmektedir. TAREKS sistemindeki risk analizi sonucunda Enstitümüze yönlendirilen başvurunuzu ve Gübre başvurunuzu https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresi üzerinden takip edebilirsiniz.

İthalat Denetimi; Ürünlerimin hangi yönetmelik/mevzuat/standarda tabi olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Şayet ürünleriniz 1 Sayılı Tebliğ kapsamında ise, ilgili tebliğin EK-1 inde, ürünlerinizin tabi olduğu standartlar listelenmiştir. İlgili tebliğ ekinden talep ettiğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.
Şayet ürünleriniz 9 Sayılı Tebliğ kapsamında ise, ilgili tebliğin EK-2 sinde, ürünlerinizin tabi olduğu yönetmelikler listelenmiştir. İlgili tebliğ ekinden talep ettiğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.
Şayet ürünleriniz 25 Sayılı Tebliğ kapsamında ise, ilgili tebliğin EK-1 inde, ürünlerinizin tabi olduğu mevzuat listelenmiştir. İlgili tebliğ ekinden talep ettiğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz.

İthalat Denetimi; Ürünlerim tabi oldukları standart/yönetmelikler kapsamı dışındadır. Nasıl bir yol izlemem gerekli?

Ürünlerinizin tabi olduğu Tebliğin 7. Maddesinde belirtildiği üzere kapsam dışı beyanı ithalatçı tarafından ilgili gümrük idaresine yapılmaktadır.

İthalat Denetimi; Ürünlerim kapsam dışı fakat gümrük idaresi beni TSE ye yönlendirdi. Ne yapmam gerekiyor?

Başvurunuzu Ticaret Bakanlığının TAREKS sistemine yapmanız gerekmektedir, TAREKS sistemindeki risk analizi sonucunda şayet başvurunuz Enstitümüze yönlendirilmesi halinde belge kontrolü, işaret kontrolü, fiziki muayene ve laboratuvar testinden biri veya birkaçı yapılmak/yaptırılmak suretiyle şayet ürünlerinizin tabi oldukları Standart/yönetmelik/mevzuat kapsamında olmadığının anlaşılması halinde başvurunuz kapsam dışı olarak sonuçlandırılacaktır.

İthalat Denetimi; Başvurumu yaptım fakat denetmene ulaşamıyorum ne yapmam gerekli?

Denetim faaliyetleri, Belge-Net sistemi üzerinden yürütülmekte olup, denetim faaliyetine konu bilgi/belge/dokümanlarınızı gerek e-imzalı olarak TAREKS sistemine yükleyeceğiniz evraklarla gerekse de Geri Bildirim modülünden yapacağınız açıklamalar ile denetmene bilgi aktarabilirsiniz.

İthalat Denetimi; TSE ’nin yapmış olduğu bildirimler tarafıma ulaşmıyor ne yapabilirim?

https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresinden sisteme giriş sağlayıp iletişim bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.

İthalat Denetimi; Yurt Dışından ürün ithal etmek istiyorum ve TSE nin gerçekleştirdiği denetim esaslarına ilişkin detay bilgiye ulaşmak istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

Enstitümüz tarafından gerçekleştirilen denetim faaliyetlerine ilişkin prosedürler TSE ‘nin resmi internet adresinden ulaşabileceğiniz İthalat Merkezi Başkanlığının Sayfasında yer alan Prosedürler ve Diğer Dokumanlar sekmesinden ulaşabilirsiniz.

İthalat Denetimi; TSE’de başvurum var, fakat kimseye ulaşamıyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

Enstitümüz tarafından gerçekleştirilen denetim faaliyetlerine ilişkin tüm soru ve görüşlerinizi İthalat Merkezi Başkanlığı Çağrı Merkezini (444 0 873) arayarak iletebilir, süreçler hakkında detay bilgi alabilirsiniz.

Bilişim Hizmetleri

Bilişim Teknolojileri SPICE başvuru işlemleri nereden / nasıl yapılmakta?

İlk aşamada başvuru için https://belge.tse.org.tr/index.aspx sayfasından firma adına bir kullanıcı adı alarak firma adına başvuru yapmanız gerekiyor. 1 Şubat 2016 tarihinden itibaren sistemimizde sadece e-imza ve mobil imza ile başvuru alınmaktadır. İmza sirkülerinde veya vekâletname ile imza yetkisi verilen kişinin e-imzası ile başvuru yapması önem arz etmektedir.
Başvurunuzu belgenet sisteminde tamamladığınızda otomatik olarak başvuru formu oluşur. En son oluşan onaylı pdf formatındaki başvuru formunu yazdırınız. Yazdırılan formu ıslak imza ile imzalayarak kaşeletiniz. Sistemde başvuru yapan kişinin e-imzası ve şirket adına imza sirkülerinde başvuru yapan kişinin ismi olmalıdır. (veya noter tasdikli vekâletname olmalıdır)

Ek belgeler: Hizmet sözleşmesi, imza sirküleri, faaliyet belgesi(Ticaret sicil gazetesi, ticari faaliyet belgesi), marka tescil belgesi, üretici ile başvuran firma farklı ise bu iki firma arasındaki sözleşme

Bilişim Teknolojileri EBYS başvuru işlemleri nereden / nasıl yapılmakta?

Başvuru için https://belge.tse.org.tr/index.aspx adresinden başvuru işlemini gerçekleştirilmesi ve başvuru adımlarında bildirilecek olan dokümanların imzalanarak eksiksiz aktarılması gerekmektedir.
Belgenetten alınan başvuru çıktısı, Marka Tescil Belgeleri, İmza sirküleri belgesi, ticari sicil gazetesi, ilgili belgelendirmenin başvuru ücreti kadar avansın TSE banka hesabına yatırıldığına dair dekont, kamu kurumu ise kuruluş kanunu bilgisi ve ekte aktarılan hizmet sözleşmesi

Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum Denetimi Hizmeti Sağlayan Firmaların sağlaması gereken şartlar nelerdir?

Firmaların Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi uyum denetimlerinde yetkilendirilebilmeleri için gerekli şartlar: a. Firmanın bilgi varlıklarını (denetimde elde ettiği bilgi ve belgeleri de içerecek şekilde) kapsam dahiline alan ISO/IEC 27001 uyumlu Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurulum ve işletim sürecinin tamamlanmış olması ve IAF üyesi bir akreditasyon kuruluşu tarafından akredite edilmiş ve akreditasyon kapsamında ISO/IEC 27001 olan belgelendirme kuruluşları aracılığıyla sistemin belgelendirilmiş olması,b. Firma bünyesinde gerekli şartları sağlayan en az 1 (bir) D1 tipi belgeli denetçi veya D2 tipi belgeli denetçi tam zamanlı olarak çalışıyor olması,c. Firma bünyesinde b) maddesinde belirtilen denetçilerin haricinde gerekli şartları sağlayan en az 1 (bir) başdenetçi belgesine sahip denetçinin olması ve tam zamanlı çalışıyor olması,d. Firmada çalışan madde b ve c maddelerinde bahsi geçen denetçilerin aynı anda başka bir firmada denetçi olarak istihdam edilmiyor olması,e. Firmanın denetim çalışmalarını etkin bir şekilde yürütebilecek düzeyde organizasyon, mekân, teknik altyapı ve donanım, belge ve kayıt düzenine sahip olması gerekmektedir.

Sızma testi personel belgesi almak istiyoruz ne yapmalıyız?

Stajyer Sızma Test Uzmanı
Stajyer Sızma Testi Uzmanı, sektörde çalışmaya başlamış kişileri tanımlamaktadır. Stajyer Sızma Testi Uzmanlarında aşağıdaki şartlar aranmaktadır;
Bir yıl içerisinde güvenlik konusunda en az bir (1) adet eğitim almış olmak,
6 ay bilgi güvenliği/bilişim alanında tecrübe veya Yazılı(Teorik) Sınavda 100 üzerinden 50 puan almak.
Kayıtlı Sızma Test Uzmanı
Kayıtlı Sızma Testi Uzmanı olabilmek için aşağıdaki şartların yerine getirilmesi gerekmektedir;
Yapılacak teorik (yazılı) sınav ve uygulamalı (Pratik) sınavdan ortalama en az 100 üzerinden 50 puan almak,
1 yıl bilgi güvenliği/bilişim alanında çalışmış olmak veya 1 yıl sızma testi yapmış olmak ve bunu belgelendirmek,
En az lise mezunu olmak.
Sertifikalı Sızma Test Uzmanı
Sertifikalı Sızma Testi Uzmanı olabilmek için aşağıdaki şartların yerine getirilmesi gerekmektedir;

Yapılacak teorik (yazılı) sınav ve uygulamalı (Pratik) sınavdan ortalama en az 100 üzerinden 70 puan almak ya da aşağıda belirtilen Çizelge 1 ve Çizelge 2’deki sertifikalardan birine sahip olmak
2 yıl bilgi güvenliği/bilişim alanında çalışmış olmak veya 2 yıl sızma testi yapmış olmak ve bunu belgelendirmek,
En az 1 adet ulusal veya uluslararası düzeyde makale yayınlamak veya bir zafiyet keşfinde bulunup TSE’nin zafiyet bildirim programına bildirmek,
En az üniversitelerin iki yıllık ön lisans bölümlerinden birinden mezunu olmak.

Sızma testi yapan firma belgesi almak istiyoruz ne yapmalıyız?

TS 13638 standardında belirtilen seviyede ve sayıda belgeli uzman personele sahip olmak;

– A seviye firma için en az 1 adet Kıdemli, 1 adet Sertifikalı, 1 adet Kayıtlı ve 2 adet Stajyer Sızma Testi Uzmanı sertifikasına sahip personel,

– B seviye firma için en az 1 adet Sertifikalı, 1 adet Kayıtlı ve 1 adet Stajyer Sızma Testi Uzmanı sertifikasına sahip personel,

– C seviye firma için en az 1 adet Kayıtlı Sızma Testi Uzmanı sertifikasına sahip personel çalıştırmak gerekmektedir.
A ve B seviye firma olmak için Türkak’tan akredite olmuş bir belgelendirme kuruluşundan alınan TS EN ISO/IEC 27001 belgesine sahip olmak, C seviye firma olmak için ise TS 13638 standardında belirtilen TS EN ISO/IEC 27001 standardının ilgili maddelerini sağlamak

Fonksiyonel, performans ve güvenlik testi yaptırmak istiyoruz. Nasıl başvuru yapabiliriz?

Detaylı bilgiye bilisim.tse.org.tr -> bilişim standartları -> TS 13298 -> TS 13298 EBYS Test Süreçleri yolunu izleyerek ulaşabilirsiniz.

basvuruportal.tse.org.tr adresinden bilişim menüsü altından başvurunuzu gerçekleşterebilirsiniz.
İnan ÖZKAN
Abdullah KESKİN
Mert ÖZKAN ÖZCAN
Sezen Selin ÖZCAN
0312 416 6374

ESCROW hizmeti almak istiyoruz. Nasıl başvıuru yapabiliriz?

moozcan@tse.org.tr ve iozkan@tse.org.tr adreslerine eposta gönderebilirsiniz.
Mert ÖZKAN ÖZCAN
İnan ÖZKAN
0312 416 6374

Eğitim Hizmetleri

TSE’nin eğitim programları hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Yıllık Eğitim ve Sertifika Programımız internet sitemizdeki “Eğitimler” sayfasında ulaşılabilir durumdadır. Bu kitapçıkta geçenlerin dışında bir eğitim arıyorsanız bize egitim@tse.org.tr ‘den ve 0312 416 6328 ile 6376 numaralı telefonlardan ulaşabilirsiniz.

TSE’nin eğitimlerine hangi illerde katılabilirim?

Planlı eğitimlerimiz gelen talep sayısına göre Ankara, Gebze (İstanbul için), İzmir, Konya, Kayseri, Bursa ve Antalya illerimizde gerçekleştirilmekte olup, detaylı bilgi için www.tse.org.tr web adresimizde “Eğitimler” linkinde bulunan Yıllık Eğitim ve Sertifika Programımızdan faydalanabilir, aynı linkte bulunan iletişim numaralarından bizi arayabilirsiniz.

TSE eğitimlerine bireysel olarak nasıl müracaat edebilirim? Online başvuru yapabilir miyim?

Eğitim başvurusu için, www.tse.org.tr web adresimizde “Eğitimler” sayfasındaki “Ücret ve Başvuru” linkinde bulunan başvuru formunu doldurmanız ve egitim@tse.org.tr adresine e-posta olarak göndermeniz yeterli olacaktır. Online başvuru henüz kabul edilememektedir. Detaylı bilgi için aynı linkte bulunan iletişim numaralarından bizi arayabilirsiniz.

TSE eğitimlerini çalışanlarımıza Firmamız bünyesinde aldırmak istiyoruz. Nasıl bir yol izleyeceğiz? Katılımcı sayısı ve ücretlendirme nasıl olmaktadır?

Eğitim talebinizi; konu, yer ve tercih edilen zaman olarak egitim@tse.org.tr adresine göndermeniz yeterli olacaktır. Sizlere en kısa sürede dönüş yapılacak, ortak belirlenecek program dâhilinde, tarafımızca görevlendirilecek olan eğitmenimiz firmanızda eğitimleri verebilecektir. Eğitim ücretlerimiz hakkında detaylı bilgi için www.tse.org.tr web adresimizde “Eğitimler” linkinden ulaşabilir veya aynı linkte bulunan iletişim numaralarından bizi arayabilirsiniz. Grup eğitimlerimizde 30 kişiye kadar belirlediğimiz ücret sabit olup, ilave her katılımcı için ek ücret alınmaktadır.

Yıllık Eğitim ve Sertifika Programınızdaki planlı eğitimlerin hepsi kesin açılır mı, tarihlerde değişiklik yapıyor musunuz?

Planlı eğitimlerimiz yeterli sayıda başvuru olması kaydıyla açılmaktadır. Eğitim tarihlerinde, talep durumuna, katılımcıların istek ve önerilerine vb. göre, başvuru sahiplerini bilgilendirmek suretiyle, değişiklik yapılabilir.

Online eğitimlerinizden nasıl faydalanabiliriz?

TSE Akademi sitemize üye olup istediğiniz eğitimleri satın aldıktan sonra videolara erişiminiz açılmaktadır. Videoları paket süresi boyunca gece gündüz tekrar tekrar izleme imkânınız bulunmaktadır. Video tamamlanma oranları sistem üzerinden takip edilebilmekte ve eğitimleri tamamlamanız gerekmektedir.

Online eğitimlerde sertifika veriyor musunuz?

TSE Akademi sitemizdeki eğitimleri tamamlayanlara basılı olarak hazırlanan sertifika ve faturaları kargo ile gönderilmektedir.

TSE Akademi sitenizdeki sertifikalarda eğitimlerin online olarak verildiği yazmakta mıdır?

Evet. TSE Akademi’den alacağınız sertifikalarda eğitimin “uzaktan erişim yöntemi ile” verildiğine dair ibare bulunmaktadır.

Hangi alanlarda personel belgelendirme faaliyetleri yürütmektesiniz?

Personel belgelendirme alanında yürüttüğümüz faaliyetler TSE web sitesi üzerinde yayımlanmıştır.

Personel belgelendirme faaliyetleriniz akredite mi?

Türk Akreditasyon Kurumu ve Helal Akreditasyon Kurumu tarafından akredite olarak personel belgelendirme faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. TÜRKAK ve HAK tarafından düzenlenen akreditasyon belgelerini ve akreditasyon kapsamımızı web sitemiz üzerinden görüntüleyebilirsiniz.

Personel belgelendirme faaliyetlerinizin Avrupa’da tanınırlığı bulunmakta mıdır?

TSE Personel Belgelendirme Müdürlüğü, Avrupa Kalite Teşkilatı (EOQ) tarafından tanınırlık belgesine sahip olup, EOQ tanınırlığı kapsamında bulunan personel belgelendirme faaliyetlerini web sitemiz üzerinden görüntüleyebilirsiniz.

Planlı bir sınav takviminiz var mı? En yakın sınav tarihiniz nedir?

Sınav takvimimize aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Ayrıca TSE web sitesinin duyurular bölümünde bilgilendirme için sınavlar öncesinde duyuruya çıkılmaktadır.

Sınavlarınıza kimler katılabiliyor?

Sınavlarımız için ön koşullar web sistemiz üzerinde açıklanmıştır. Web sitemiz üzerinden belgelendirme faaliyetlerimiz için istenen ön koşulları görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca TSE web sitesinin duyurular bölümünde bilgilendirme için sınavlar öncesinde duyuruya çıkılmaktadır.

Sınavlarınızla ilgili detaylı bilgi alabilmek için kiminle irtibata geçebilirim?

Sınavlarımızla ilgili detaylı bilgiye program sorumluları ile irtibata geçerek ulaşabilirsiniz. İlgili program sorumlularının iletişim bilgileri TSE web sitesinde yayımlanmıştır. Ayrıca TSE web sitesinin duyurular bölümünde bilgilendirme için sınavlar öncesinde duyuruya çıkılmaktadır. Duyurularda ilgili program sorumlusunun iletişim bilgileri bulunmaktadır.

Sınavlarınıza nasıl başvuru yapabilirim?

Sınavlarımıza TSE 360 portali üzerinden başvuru yapılmaktadır. TSE web sitesinin duyurular bölümünde bilgilendirme için sınavlar öncesinde duyuruya çıkılmaktadır. Duyurularda bulunan dokümanlar kısmında başvurunun nasıl yapılacağını anlatan görsel anlatımlar bulunmaktadır. Başvuru aşamasında herhangi bir sorun yaşamanız durumunda ilgili program sorumlularıyla irtibata geçebilirsiniz. Program sorumlularının iletişim bilgilerine web sitemiz üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sınava katılamama durumunda ücret iadesi yapıyor musunuz?

Mücbir sebeplerle sınava katılamama durumunun oluşması halinde bir sonraki sınava katılabilirsiniz ya da ücretinizin iadesini talep edebilirsiniz. Böyle bir durumun oluşması halinde ilgili program sorumluları ile irtibata geçebilirsiniz.Program sorumlularının iletişim bilgilerine web sitemiz üzerinden ulaşabilirsiniz.

Faaliyetleriniz sonucunda istek ve önerilerimi nasıl yapabilirim ? Sınav sonucuma nasıl itiraz edebilirim?

İtiraz ve şikayetlerle ilgili bilgilendirmeye TSE web sitemiz üzerinden ulaşabilirsiniz. Tüm istek, öneri, şikâyet, soru ve sorunlarınızı https://www.tse.org.tr/BizeUlasin linki üzerinden bizlere ulaştırabilirsiniz.

Personel belgelendirme hizmetleri kapsamında düzenlenen sertifikaların geçerlilik süresi nedir?

Sertifikaların geçerlilik süresi personel belgelendirme hizmetine göre değişiklik göstermektedir. Sertifika geçerlilik süreleri için ilgili program sorumlularından bilgi alabilirsiniz.Program sorumlularının iletişim bilgilerine web sitemiz üzerinden ulaşabilirsiniz.

Standart Hizmetleri

Ürünümün standardını bulmakta zorlanıyorum? Standart var mı nereden arayabilirim?

TSE web sayfasında standart arama işlemini her firma kendi imkanı ile yapabilmektedir. (Daha doğrusu da kendi faaliyet alanında her firmanın kendinin aramasıdır.)

Numarası biliniyorsa standardın numarası ile, Başlığından veya kapsamında olması muhtemel kelimelerle veya ICS kodu ile ilgili alanda benzer standartlardan arama yapılabilmektedir.

Eğer standart arama sayfasından bulunamadı ise bir diğer yol ise; benzer ürünü üreten yerli/yabancı diğer firmaların kullandığı standartlar var mı diye kendi sektörleri içerisinde araştırma yapılması pratik bir yoldur.

Standart (pdf veya basılı kitapçık olarak) satın almak istiyorum, nasıl satın alabilirim?

Standart metinleri telife konu olup satın alan kişiye münhasır temini TSE’den yapılabilmektedir.

https://intweb.tse.org.tr/Yetki/Login/Login.aspx adresinden üyelik girişi yaparak, standart arama ve sepete ekleme işlemleri ile satın alma işlemi ödeme sayfasına yönlendirmektedir.

Abonelikler de ilgili sayfadan yapılabilmektedir.

Detay bilgi ve yönlendirme için dokumansatis@tse.org.tr eposta adresinden destek alınabilir.

Standartlara erişim için nasıl abone olabilirim?

Standart metinleri telife konu olup satın alan kişiye münhasır temini TSE’den yapılabilmektedir.

https://intweb.tse.org.tr/Yetki/Login/Login.aspx adresinden üyelik girişi yaparak, standart arama ve sepete ekleme işlemleri ile satın alma işlemi ödeme sayfasına yönlendirmektedir.

Abonelikler de ilgili sayfadan yapılabilmektedir.

Detay bilgi ve yönlendirme için dokumansatis@tse.org.tr eposta adresinden destek alınabilir.

Ürünüme ait bir standart yok. Standart veya TSEK kriteri hazırlanabilir mi?

Önce standart var mı diye firmanın farklı yöntemleri kullanarak standart olmadığını tespit etmesi önemlidir. Eğer varsa benzer bir standart bildirilerek kendi ürünlerinin hangi yönü ile bu standart kapsamında olmadığını izah edebilir olmaları önemlidir.

Başka ülkelerde kendi ürününü kapsayan bir yabancı ülke milli standardı varsa bildirimesi faydalı olacaktır.

Bu bilgilerle yazılacak resmi yazı ile başvurulması, yazı ekinde ürüne ait ilave bilgiler verilerek standart / kriter hazırlık süreçlerine teknik katkı sunma beyanlarını da belirtilmesi önemlidir. Dilekçenin standardhaz@tse.org.tr eposta adresine gönderilmesi ile başvuru gerçekleştirilebilir.

Bir standart veya TSEK kriterinde düzeltilmesi / değiştirilmesi gereken hususlar var. Mümkün müdür?

Standartlar yaşayan dokümanlardır. Zaman içerisinde ihtiyaçlar ölçüsünde iyileştirmeleri ve değişime uğramaları olağan bir durumdur.

Revizyon ihtiyacı olan standart numarasında ISO, IEC, EN, CEN, SMIIC kodlarından biri veya bir kaçı geçiyorsa Ayna Komiteler üzerinden uluslararası komitesince çalışılması gerekmektedir.

Eğer revizyon ihtiyacı olan standartta bu kodlar geçmiyorsa muhtemelen ülkemize özgü milli bir standart veya TSEK kriteridir. Revizyon gerekçesi ve revize metin önerisi bir dilekçe ile Standard Hazırlama Merkezi Başkanlığına ulaştırılırsa ilgili komitesince değerlendirilerek uygun bulunması halinde iş programına alınacaktır. Dilekçe standardhaz@tse.org.tr eposta adresine gönderilebilir.

İngilizce Standardın Tercümesi yapılabilir mi?

Her yıl yayınlanan yaklaşık 2.000 ingilizce standardın adaptesi yapılmakta (Türk Standardı olarak kabulü yapılmaktadır.)

Talebin yoğun olduğu standartlar başta olmak üzere tercüme süreçlerinde önceliklendirme yapılmaktadır. Talebinizi ilgili birime ulaştırabilirsiniz. Dilekçe olarak kaleme alıp standardhaz@tse.org.tr adresine gönderebilirsiniz.

Ayna komite üyeliğine nasıl başvurabilirim?

Uluslararası standartların hazırlanması süreçlerine ülkemizde her sektör kendi Ayna Komitesi olarak katkı sunabilmektedir. Standartlardan etkilenen tüm paydaşların kendi standartlarını hazırlayan uluslararası komiteleri takip etmek için ayna komite dahil olması veya ayna komite kurdurması önemlidir. En az 3 paydaş bir araya geldiği durumda bir ayna komite kurulabilmektedir. Detaylı bilgi için web adresimiz ziyaret edilebilir.

Uluslararası standartların hazırlık süreçlerine nasıl katılabilirim?

Uluslararası standartların hazırlanması süreçlerine ülkemizde her sektör kendi Ayna Komitesi olarak katkı sunabilmektedir. Standartlardan etkilenen tüm paydaşların kendi standartlarını hazırlayan uluslararası komiteleri takip etmek için ayna komite dahil olması veya ayna komite kurdurması önemlidir. En az 3 paydaş bir araya geldiği durumda bir ayna komite kurulabilmektedir. Detaylı bilgi için web adresimiz ziyaret edilebilir.

Uluslararası bir standardın revize edilmesine ihtiyaç var, ne yapmalıyım?

Uluslararası standartların hazırlanması süreçlerine ülkemizde her sektör kendi Ayna Komitesi olarak katkı sunabilmektedir. Standartlardan etkilenen tüm paydaşların kendi standartlarını hazırlayan uluslararası komiteleri takip etmek için ayna komite dahil olması veya ayna komite kurdurması önemlidir. En az 3 paydaş bir araya geldiği durumda bir ayna komite kurulabilmektedir. Detaylı bilgi için web adresimiz ziyaret edilebilir.

Genel

Heyet Üyesi başvurumu nasıl yapabilirim?

Heyet Üyesi başvuruları için aşağıda verilen iletişim numaralarından detaylı bilgi alınabilir.

1 – Belgelendirme Merkezi Başkanlığı-(Belgelendirme: 0312 416 64 83-Yönetim Sistemleri: 0312 416 64 70 

2 – Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı-0312 416 6753

3 – Bilişim Teknolojileri Test ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı- 0312 416 6493 – 0312 416 64 67

4 – Deney ve Kalibrasyon Merkezi Başkanlığı– 0262 723 1117

5 – Eğitim Dairesi Başkanlığı– 0312 416 65 00

6 – İthalat Merkezi Başkanlığı– 0312 416 64 56

7 – Muayene Gözetim Merkezi Başkanlığı- 0312 592 51 49 / 0312 592 51 70

8 – Ulaşım Sistemleri Merkezi Başkanlığı- 0312 592 50 00

Heyet Üyesi başvurumu yaptım. Sonucu hakkında bilgi almak istiyorum.

Heyet Üyesi Başvuruları ile ilgili olarak Planlama ve Geliştirme Müdürlüğüne ait 0312 416 62 88 numaralı telefondan bilgi alınabilir.

Enstitünüze iş başvurusunu nasıl yapabilirim?

Enstitümüze personel alımı www.tse.org.tr web sayfasının duyurular bölümünde, Resmi Gazete “Çeşitli İlanlar” bölümünde ve Cumhurbaşkanlığı  Kariyer Kapısında (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr/)  yayınlanmaktadır.

Staj başvurusu yapmak istiyorum.

Enstitümüze lise (mesleki ve teknik lise öğrencileri) staj başvurusu www.tse.org.tr web sayfasının duyurular bölümünde yayınlanmaktadır. Yüksek Öğretim Kurumu öğrencileri ( Lisans, Önlisans) için Yaz dönemi stajı için Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi bünyesinde Kariyer Kapısı Platformu üzerinden stajyer istihdam edilecek olup başvuru için Kariyer Kapısı Platformunu takip etmeniz gerekmektedir.

TSE Standard ve Öncü Çocuk Dergisi’ne nasıl obone olabilirim?

Öncü çocuk dergimize abone olmak isteyen öğretmen ve ögrencilerimiz TSE web sayfasının abonelik işlemlerini seçip abone olabilirsiniz.

Enstitü faaliyetleri ile ilgili şikayet-istek-öneri bildirimi için ne yapmalıyım?

Bize ulaşın portalımıza istek/öneri ve şikayetlerini yazabilir ve abone numaranız ile takip edebilİrsiniz.

Fuarlar ve Organizasyon davetlerimizi nereye iletebiliriz?

Fuar davetleri için halkla ilişkiler ve yayın müdürlüğümüz ile iletişime geçilebilmektedir.

Enstitümüz satınalma, ihale, doğrudan temin, her türlü mal ve hizmetinin alımı ve bakım-onarım yapılması işlemlerinin yürütülmesi ile ilgili bilgi almak istiyorum.

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır.
Şahin KALEM 0312 416 6515

Yanlış faturalandırma yapılmış, iptalini talep ediyorum, nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır. Fatura birimi adı ve irtibat numarası fatura üzerinde bulunmaktadır. Fatura birimi ile irtibata geçerek; cari dönem içerisindeki faturayı iade etme, cari dönem geçtiği durumda iade faturası düzenleyerek iptal talebinde bulunabilirsiniz.
Şevket PAKSOY – 6313
Bülent Uğur TATAR – 6313

Ödemem TSE de bulunan cari hesabıma geçti mi?

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır.
TSE internet sitesinde bulunan Online Mali İşlemler bölümünden -maliisler.tse.org.tr- üyelik oluşturarak cari hesabınızı kontrol edebilirsiniz.
ZeynepPELİT – 0312 416 6643
Ezgi DEMİR – 0312 416 6370
Şule ERKAN – 0312 416 6352

Fazla ödeme yaptım. İade almak istiyorum ne yapmam gerekir?

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır.
Şirketinize veya şahsınıza ait banka hesap bilgilerinizi içeren ıslak imzalı bir dilekçe ve ek olarak imza sirküleri fotokopisini ekleyerek başvuru yaptığınız Birime iletilecek.
Adnan MEYDAN – 0312 416 6366
Elif SEYDİOĞLU – 0312 416 6357

Fazla ödememin iadesi için evraklarım Muhasebe birimine gönderilmiş. İadesi henüz gerçekleşmedi nasıl bilgi alabilirim?

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır.
Bütçe ve Kesin Hesap Müdürlüğü ile irtibata geçilecek.
Adnan MEYDAN – 0312 416 6366
Elif SEYDİOĞLU – 0312 416 6357

Enstitünün KDV Mükellefiyeti var mı?

Evet, var. Ancak faturalarımızın KDV tevkifatı uygulanmamaktadır.
Ozan KABAN – 0312 416 6299
Arif ÇAKAR – 0312 416 6247

Enstitünün Stratejik Planına nereden ulaşabiliriz?

Enstitü Stratejik Planına Enstitü web sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Stratejik Planlama ve Yönetim Müdürlüğü
Sıla ÖZDAĞ – Sevda YÜKSEL – 0312 416 6302

Enstitünün İdare Faaliyet Raporuna nereden ulaşabiliriz?

Enstitü İdare Faaliyet Raporuna Enstitü web sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Stratejik Planlama ve Yönetim Müdürlüğü
Sıla ÖZDAĞ – Sevda YÜKSEL – 03124166302

Cari borcumu öğrenmek istiyorum.

Firmanın talebi iletişim bilgileri bulunan personele aktarılarak cevap verilmesi sağlanacaktır. TSE internet sitesinde bulunan Online Mali İşlemler bölümünden -maliisler.tse.org.tr- üye olarak cari hesabınızı kontrol edebilirsiniz.

Şevket PAKSOY – 0312 416 6313
Bülent Uğur TATAR – 0312 416 6313

İnceleme elemanı aday özgeçmiş havuzuna başvuru nasıl yapabilirim?

Başvurunuzu https://www.tse.org.tr/insan-kaynagi/ linki üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

İnceleme elemanı aday özgeçmiş havuzuna başvurumu yaptım. Sonucu hakkında bilgi almak istiyorum.

Başvurunuza ilişkin süreci https://aday.tse.org.tr/account/userlogin adresinden kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapılarak, başvuru durumunuzu görüntüleyebilirsiniz.