Genel olarak bakıldığında daire başkanlığının fonksiyonel olarak yapılandığı görülmektedir.
Başkanlığımıza bağlı müdürlükler tarafından yürütülen faaliyetler aşağıda sunulmaktadır.
Stratejik Planlama Çalışmalarının Koordinasyonu
Birim Faaliyet Raporu Hazırlık Çalışmalarının Koordinasyonu
Birim Faaliyet Raporlarını Konsolide Ederek Bu Doğrultuda İdare Faaliyet Raporunu Hazırlanması
Enstitü Faaliyetleri İle İlgili Bilgi ve Verileri Toplamak, Tasnif Etmek ve Talep Edilmesi Halinde Analiz Etmek ve Raporlamak
Enstitü Bünyesinde İç Kontrol Sisteminin Kurulması ve Sürdürülmesi Adına Yapılan Çalışmalar
180 Günlük Eylem Planı Bünyesinde Sürdürülen Faaliyetlerin Koordinasyonu
Kamu Hizmet Envanteri Programı Kapsamında Sürdürülen Faaliyetlerin Koordinasyonu
E-Devlet Entegrasyonu Projesi Kapsamında Sürdürülen Faaliyetlerin Koordinasyonu
TUİK Resmi İstatistik Programı Kapsamında TUİK ile İşbirliği Faaliyetleri
TSE Başkanı, Üst Yönetim ve Diğer Kamu Kurumları Tarafından Verilen Diğer Görevlerin Gerçekleştirilmesini Sağlamak
Performans Programı Hazırlık Çalışmaları
Mali Durum ve Beklentiler Raporu Hazırlık Çalışmaları
Performans Programının İzlenmesi Adına Yapılan Çalışmalar
Mali Analiz Çalışmaları
Enstitü Bütçesinin Hazırlanması
Ayrıntılı Harcama veya Finansman Programının Hazırlanması
Bütçe İşlemlerini Gerçekleştirmek ve Kayıtlarını Tutmak
Ödenek Gönderme Belgesi Düzenlemek
Gelirlerin Tahakkuku ile Gelir ve Alacakların Takip İşlemlerini Yürütmek
Yatırım Programı Hazırlıklarının Koordinasyonunu Sağlamak,
Uygulama Sonuçlarını İzlemek ve Yıllık Yatırım Değerlendirme Raporunu Hazırlamak
Bütçe Uygulama Sonuçlarını Raporlamak; Sorunları Önleyici ve Etkililiği Artırıcı Tedbirler Üretmek
Mali Kanunlarla İlgili Diğer Mevzuatın Uygulanması Konusunda Üst Yöneticiye ve Harcama Yetkililerine Gerekli Bilgileri Sağlamak
Enstitünün Mali İş ve İşlemlerini Diğer İdareler Nezdinde Yürütmek ve Sonuçlandırmak
Enstitünün Gelir ve Alacaklarının Tahsilini Gerçekleştirmek
Gider ve Borçların Ödenmesi İş ve İşlemlerini Gerçekleştirmek
Mali Konularda Daire Başkanı ve Üst Yönetim Tarafından Verilen Diğer Görevleri Yapmak
Mal Yönetim Dönemine İlişkin İcmal Cetvellerini Hazırlamak
Enstitü Kesin Hesabını Hazırlamak
Mali İşlemleri Muhasebeleştirmek
Taşınır Kaydının Tutulması İşlemleri
Taşınmazların Muhasebe Kayıtlarını Tutmak
Mali İstatistikleri Hazırlamak
Mali İşlemleri Raporlamak
Kamu Mali Yönetimiyle İlgili Mevcut Mevzuatı Gözden Geçirmek, Uygulanmasında Ortaya Çıkan Sorunların Giderilmesi Amacıyla Yapılacak Çalışmalara Katılmak
4.Taşınır Mal Yönetimi Müdürlüğü
Harcama Birimlerinin taşınır işlemlerinin yönlendirilmesi
Harcama Birimlerinin taşınır hesaplarının konsolide edilmesi
Taşınır kesin hesap cetveli ile taşınır hesabı icmal cetvelinin üst yönetici adına hazırlanması
Taşınır mal yönetmeliğinin uygulanmasında, bilgisayar program ve sistemlerinin mevzuata uygun olarak kayıt ve işlemlerin yapılması
Taşınır Mal Yönetmeliği uygulamalarında görülen aksaklık ve sorunları giderici önlemlerin alınması ve yetkisi dışında olanlar için gerekli önerilerde bulunulması
Taşınır Kayıt Kontrol Yetkililerinin yapacakları çalışmaların eksiksiz ve aksatmadan yürütülmesi için gereken önlemlerin alınması, birimler arası koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması