ÖLÇÜ ALETLERİ MUAYENELERİ

Genel Bilgi

Enstitümüz; Su Dışındaki Sıvılar İçin Ölçme Sistemleri İle Bazı Ölçü ve Tartı Aletlerinin Muayene Yönetmeliği kapsamında başta akaryakıt, LPG dispenserleri, 2000kg üstü kantarlar olmak üzere ölçü aletlerinin muayenelerine 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle başlamıştır.

 

Muayene başvuruları https://basvuruportal.tse.org.tr/ adresi üzerinden veya e-devlet üzerinden Şubat ayı sonuna kadar alınacak olup, yapılacak planlama sonrası yıl içerisinde muayeneler gerçekleştirilecektir. Planlama sürecinde başvuru yapan firmalarla koordineli bir şekilde süreç yürütülecektir.

 

https://basvuruportal.tse.org.tr/ bulunan ölçü aleti başvuru kılavuzunda başvuru ile ilgili tüm bilgiler bulunmaktadır. Ödemeler başvuru sırasında online bir şekilde yapılabilmektedir.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR;

TSE hangi ölçü aletlerinin muayenelerini yapmaktadır?

Su dışındaki diğer sıvıların miktarlarının sürekli ve dinamik ölçümü için ölçme sistemleri, hassas kütle ölçüleri ve 5 kg’dan yukarı kütle ölçüleri, maksimum kapasitesi 2000 kg'ın üzerinde olan otomatik olmayan tartı aletleri, akaryakıt hacim ölçek kapları, Akaryakıt, LPG ve Tanker sayaçları, Aks Kantarları, Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ölçme sistemleri, Motorlu taşıt lastiklerinin hava basıncı ölçümünde kullanılan cihazlar, demiryolu yük ve sarnıçlı vagonların periyodik, stok ve ilk muayeneleri 01.01.2020 tarihi itibariyle Türk Standardları Enstitüsü tarafından yapılacaktır.

 

TSE’ye muayene başvurusu nasıl yapılır?

https://basvuruportal.tse.org.tr/  adresinden veya e-devlet üzerinden başvurular yapılabilmektedir.

 

Ölçü aleti muayene başvuruları ne zaman yapılır?

Periyodik muayene başvuruları her yılın Ocak ve Şubat ayları içerisinde yapılması zorunludur. Tamir ayar sonrası ilk muayene başvuruları, tamir ayar işlemi gördükten sonra 15 gün içerisinde yapılmalıdır.

 

Muayeneler yapıldıktan sonra raporlar nasıl iletilecektir?

Raporlar başvuru esnasında verilen eposta adresinize gönderilecektir.

 

Muayene tarihi (Damga geçerlilik tarihi) geçmiş ölçü aletlerinide nasıl bir süreç işletilecektir?

Başvuru türü ne olursa olsun (periyodik, tamir ayar sonrası vb.) damga geçerlilik süresi geçen ölçü aletlerinin muayenesi yapılamayacaktır. Muayene esnasında bu durumlarla karşılaşıldığında tutanak tutulacak ve konu ile ilgili Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüklerine bildirim yapılacaktır. İl müdürlüklerinin incelemesi sonrası verilecek karara göre muayeneler gerçekleştirilecektir.

 

Muayene ücreti nasıl ödenir?

Muayene ücreti, başvuru sırasında ölçü aleti bilgilerinizi kaydettikten sonra ödenecek miktar otomatik olarak hesaplanmakta, kredi kartı veya havale yöntemi ile ödenebilmektedir. Muayene ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

Ölçü aletinin Periyodik Muayene sonucu uygunsuz çıkarsa nasıl bir yol izlenir?
 

TSE yetkililerince yapılan Periyodik Muayene sonucu uygunsuz çıkması durumunda, ölçü aleti TSE yetkililerince mühürlenir. Kullanıcı yetkili tamir ayar servisine başvurur. Uygunsuzluk giderildikten sonra https://basvuruportal.tse.org.tr/  adresinden veya e-devlet üzerinden, tamir ayar servisinin düzenleyeceği damga sökme tutanağı sisteme yüklenmek suretiyle başvuruda bulunulur. 

 

Ölçü ve ölçü aletlerinin muayene süreleri nasıl takip edilmektedir?

Ölçü ve ölçü aletlerinin muayene süreleri damgalandığı yılın son iki rakamıyla yıl olarak izlenmektedir. Bu çerçevede, muayenesi yapılarak damgalanmış bulunan ölçü aletindeki damganın üzerinde, muayenenin yapıldığı yılın son iki rakamı yer almaktadır.

 

Ölçü ve ölçü aletlerinin tamir ayar işlerini yapan yetkili servislere/tamir ve ayar istasyonlarına nasıl ulaşılabilir?

Ölçü ve ölçü aletlerinin tamir ayar işlerini yapan yetkili servislere/tamir ve ayar istasyonlarına http://msurapor.sanayi.gov.tr/TartiAlet adresinden ulaşılabilmektedir.

 

Tamir ayar servisleri periyodik muayene dışı tamir ve bakım sonrası mühür sökme tutanağını portal.sanayi.gov.tr den indirip dolduruyorlardı. Şimdi mühür sökme tutanağı nereden indirilecek? tamir ayar servisleri nasıl başvuru nasıl yapılacak?

Damga Sökme Tutanağı'nın tamir ayar sonrası başvuru aşamasında TSE başvuru portalına yüklenmesi gerekmektedir. Tamir ayar bilgilerinin online girişi ile ilgili geliştirme önümüzdeki günlerde yapılacaktır. Damga Sökme Tutanağı'nı indirmek için tıklayınız.

 

Tamir ayar servislerinin etalon ve mastermetre gibi aletlerinde kalibrasyonu hangi firmalardan kabul ediyorsunuz? TSE kalibrasyonlarını yapabiliyor mu?

Akredite laboratuarların sertifikaları kabul edilecektir. Bazı ekipmanların kalibrasyonları TSE tarafından yapılabilmektedir. Laboratuvarlarımızla irtibata geçebilirsiniz.

 

Muayene planlamaları esnasında tamir ayar servislerine bilgi verilecek mi?

Planlama aşamasında başvuru esnaısnda bilgileri verilen irtibat kişisi ile iletişime geçilecektir. İrtibata geçilen kullanıcı TAS’ı isterse muayeneye eşlik için çağırabilir. Başvuru formlarında başvuru numarası yazılması ile ilgili geliştirme önümüzdeki günlerde yapılacaktır.

 

Stok muayenesi nedir?

Stok muayenesi, ilk muayene damgasını taşıdıkları halde satılmayıp depo, atölye, imal veya satış yerlerinde yahut henüz kullanılmasına ihtiyaç duyulmayarak stok halinde bulundurulan ölçü ve ölçü aletlerinin periyodik muayene süreleri içinde tekrar tabi tutuldukları bir muayene şeklidir. Ölçü aletlerinin stok muayenesi periyodik muayene hükümlerine göre yapılır. Stok muayenesinin yaptırılmasından ölçü aletini bulunduran sorumludur.

 

Başvuru yanlış yapıldığında ücret iadesi nasıl alınır?

Yanlış başvuru sonucu, ücret iadesi için aşağıdaki bilgilerin yer aldığı ıslak imzalı dilekçenizi belirtilen adrese göndermeniz gerekmektedir.

  • Dilekçe, ödemenin gerçekleştiği kartın sahibi tarafından imzalanmalıdır. (Havale yapılmış ise havale gerçekleştiren kişi tarafından imzalanmalıdır.)
  • Kimlik fotokopisi
  • İlgili başvuru numaraları
  • Kartın ilk 4 ve son 4 hanesi (Havale yapılmış ise havale yapılan hesap numarası)
  • Kart ekstresi (Havale yapılmış ise havale dekontu)

 Adres: Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Necati Bey Cad. no:112 Bakanlıklar/Ankara

 

Fatura kimin adına düzenlenecek?

Fatura, başvuran kişinin başvuru sırasında yetki aldığı firma adına düzenlenecektir. Faturalar, muayene sonrasında başvuru adresine gönderilecektir.

 

 

Sorularınız için 0312 416 6787, 0312 416 67880312 416 6790, 0312 416 6791 ve 0312 416 6792  numaralı telefonlardan veya olcualetleri@tse.org.tr adresinden destek alabilirsiniz.

 

Eski Siteye Dön